24 Mar 2023  |  Radar

Radar | Vol. 13

Για αυτό τον μήνα, συγκεντρώσαμε τα αγαπημένα μας αντικείμενα από σχεδιαστές, αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες.
DS.WRITER: 
Vasilis Xifaras
post image

Variable Chair – Snøhetta για το Varier

Η ιδιαίτερη εργονομική καρέκλα του Varier, σχεδιασμένη το 1979 από τον Peter Opsvik, παραμένει δείγμα επίκαιρου design λόγω της αύξησης της εργασίας από το σπίτι, και συνάμα λόγω της ανάγκης του ανθρώπου για πολλαπλότητα στη χρήση ενός αντικειμένου, αλλά και εξοικονόμηση χώρου. Για να ανανεωθεί η «Variable Chair», το Νορβηγικό αρχιτεκτονικό γραφείο Snøhetta επέλεξε νέα υφάσματα από την εταιρεία Kvadrat, σε δύο ξεχωριστές χρωματικές παλέτες. Η μία αποτελείται από βασικά χρώματα, τα οποία τονίζουν τη δυναμική κίνηση του καθίσματος, και η άλλη περιλαμβάνει desaturated αποχρώσεις που δίνουν έμφαση στην ήρεμη κίνηση. Θεμελιώδη κριτήρια στην επιλογή των υφασμάτων ήταν η βιωσιμότητα τους, η υφή τους αλλά και ο συνδυασμός με τη συνολική χρωματική παλέτα της εταιρείας.

Concept by: Snøhetta (original: Peter Opsvik)

Photo by: Varier


Bit Stool – Simon Legald για το Normann Copenhagen

Ο Simon Legald δραστηριοποιείται στο product design, σχεδιάζοντας λειτουργικά αντικείμενα που συνομιλούν με τις παραδοσιακές τεχνοτροπίες αλλά και τη σύγχρονη βιομηχανία, και φέρουν μια έντονη αισθητική της ειλικρίνειας, με εμφανές το στατικό σύστημα του αντικειμένου. Η σειρά «Bit» παρουσιάζει μικρά στιβαρά αντικείμενα από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό από οικιακά και βιομηχανικά απορρίμματα, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως βάθρα, μικρά τραπεζάκια ή σκαμπό, σε εσωτερικούς αλλά και εξωτερικούς χώρους. Η ογκοπλασία του «Bit» είναι εμπνευσμένη από την τυπολογία των απλών αλλά εμβληματικών μονόλιθων και κιόνων.

Concept by: Simon Legald

Photo by: Normann Copenhagen


Coffee Table – Matt Willey για το Huguet x Pentagram

Ο Matt Willey, γνωστός graphic designer με πλήθος project -ανάμεσά τους εξώφυλλα του The New York Times Magazine και οι τίτλοι αρχής της σειράς «Killing Eve»-, είναι εταίρος στο design studio Pentagram, το οποίο συνεργάστηκε με την Ιταλίδα γραφίστρια Astrid Stavro και την εταιρεία κατασκευής πλακιδίων Huguet, για τον σχεδιασμό μιας περιορισμένης συλλογής αντικειμένων που εμπνέονται από την παράδοση των Βαλεαρίδων Νήσων. Το χαμηλό τραπέζι από σκυρόδεμα του Matt Willey φέρει στην επιφάνειά του 16 πλακίδια που μπορούν να μετακινηθούν, να περιστραφούν και να αναποδογυρίσουν, δημιουργώντας αμέτρητους συνδυασμούς που μεταμορφώνουν διαρκώς το ίδιο το τραπέζι αλλά και τον χώρο γύρω του.

Concept by: Matt Willey, Pentagram

Photo by: Andrés Fraga


In Hale Wallpiece – Ben Storms

Ο Βέλγος σχεδιαστής και τεχνίτης Ben Storms συνδυάζει τις παραδοσιακές τεχνοτροπίες με τα σύγχρονα μέσα κατασκευής, ώστε να αποδώσει ασυνήθιστες γλυπτικές μορφές σε ευρέως γνωστά υλικά, προκαλώντας έκπληξη και δυσπιστία στον χρήστη. Οι επιφάνειες «In Hale» μπορεί να μοιάζουν με μαλακά μαξιλάρια, όμως στην πραγματικότητα αποτελούνται από «φουσκωμένο» ανοξείδωτο χάλυβα ή χαλκό. Η διαδικασία κατασκευής τους είναι απρόβλεπτη, αλλά πάντα αποδίδει μια τρισδιάστατη αίσθηση σε αυτά τα κατά τα άλλα συμπαγή και βαριά υλικά, τα οποία αντανακλούν το φως προς διαφορετικές κατευθύνσεις.

Concept by: Ben Storms

Photo by: Alexander Popelier


Cabana Highboard – Estudio Campana για το Edra

Το μυστηριώδες αντικείμενο που μοιάζει με καλύβα, είναι στην πραγματικότητα ένας αποθηκευτικός χώρος που αποτελείται από ράφια κυκλικής διαμέτρου, η οποία μειώνεται σταδιακά καθ’ ύψος. Εξωτερικά, αυτός ο σκελετός καλύπτεται από εκατοντάδες ίνες μεταξωτής βισκόζης, πλεκτής στο χέρι με τέτοιον τρόπο, ώστε οι ίνες να πέφτουν στο έδαφος και να δημιουργούν αυτό το παιχνιδιάρικο design. Πρόκειται για έναν ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό, τόσο ως προς την κλίμακα του αντικειμένου και τη χειροποίητη κατασκευή του, αλλά και ως προς τη διαφύλαξη της λειτουργικότητας, αφού ο χρήστης διαθέτει πρόσβαση στα ράφια από οποιοδήποτε σημείο.

Concept by: Fernando & Humberto Campana

Photo by: Matteo Piazza


Garam Stool – Beomseok Chae

Ο Beomseok Chae σχεδιάζει έπιπλα και χρηστικά έργα τέχνης στη Σεούλ, με επίκεντρο το industrial design και την αισθητική που μπορεί να δημιουργήσει χρησιμοποιώντας καθημερινά υλικά. Στη συλλογή του με τίτλο «Glyphics», ο σχεδιαστής αντλεί έμπνευση από φυσικά στοιχεία όπως τα βουνά και τα ποτάμια, τα οποία αναπαριστά ως τρισδιάστατα ιερογλυφικά εμπνευσμένα από την Ανατολή. Το κάθισμα «Garam» αποτυπώνει τις καμπυλώσεις της κοίτης ενός ποταμού σε μια γραμμική πορεία, διατηρώντας το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα. Αποτελείται από πολυκαρβονικές επιφάνειες, που στηρίζονται σε έναν σκελετό από αλουμίνιο.

Concept by: Beomseok Chae

Photo by: Beomseok Chae


Veyr Armchair – Madeleine Oltra & Angelo de Taisne

Η εγκατάσταση «Sardine Sardine» της designer Madeleine Oltra και του αρχιτέκτονα Angelo de Taisne στο Design Parade Toulon, παρουσιάζει την ιστορία δύο κατασκηνωτών που έχουν συγκεντρώσει μέσα σε μια σκηνή πολλά αντικείμενα από προηγούμενα ταξίδια τους, και άλλα που έφτιαξαν οι ίδιοι για να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες τους. Στα έπιπλα αυτής της συλλογής είναι διάχυτη η ρετρό, καλοκαιρινή διάθεση. Η πολυθρόνα «Veyr» χαρακτηρίζεται από έναν λεπτό μεταλλικό σκελετό, που συναντάται ευρέως σε έπιπλα για κάμπινγκ, αλλά και το ιδιαίτερο πράσινο ύφασμα που παραπέμπει στην εσωτερική επένδυση από τσάντες πλάτης, στις οποίες ξαπλώνουν συχνά οι κατασκηνωτές. Ο σχεδιασμός της μορφής του υφάσματος προέκυψε μετά από πειραματισμό, σχετικά με το ποια μέρη του σώματος απαιτούν πιο απαλές επιφάνειες.

Concept by: Madeleine Oltra & Angelo de Taisne

Photo by: Mickael Llorca


Raw Industry – Daniel Enoksson Studio & David Ericsson Design Studio για το Designgalleriet

Στην πρώτη τους συνεργασία, οι industrial designers Daniel Enoksson και David Ericsson κατασκεύασαν τραπεζάκια και σκαμπό από φυσητό και υγρό γυαλί, χρησιμοποιώντας ως «μήτρα» μεγαλύτερα αντικείμενα με ξεκάθαρη χρήση, αφού πρώτα μελέτησαν τις αρχετυπικές μορφές τους αλλά και τις παραδοσιακές σκανδιναβικές τεχνικές δημιουργίας τους. Η συλλογή τους με τον τίτλο «Raw Industry» παρουσιάστηκε στη Stockholm Design Week 2022 και διακρίνεται από απλές γεωμετρίες, που τονίζονται από τη διαφάνεια του γυαλιού αλλά και το ζωντανό χρώμα που έχει αποτυπωθεί επάνω σε αυτό, σε συγκεκριμένα τμήματα του κάθε αντικειμένου. Στόχος των σχεδιαστών ήταν να κάνουν ένα βήμα παραπέρα όσον αφορά το σουηδικό design με γυαλί, καθιστώντας το ελκυστικό σε διεθνή κλίμακα.

Concept by: Daniel Enoksson & David Ericsson

Photo by: Ida Jonasson


Ambrosia – Ciszak Dalmas για το Marset

Το Ciszak Dalmas είναι ένα boutique studio με έδρα τη Μαδρίτη, δημιουργία των Alberto Gobbino Ciszak και Andrea Caruso Dalmas, οι οποίοι, με εργαλείο τους τον πειραματισμό, σχεδιάζουν εσωτερικούς χώρους, προϊόντα και έπιπλα. Η συνεργασία τους με το Marset περιλαμβάνει τα φωτιστικά «Ambrosia», τα οποία επαναφέρουν την τυπολογία του φωτιστικού «Linestra», μιας γραμμικής λάμπας, σε μια πιο ποιητική και αρχιτεκτονική μορφή. Έτσι, η πηγή φωτός πλέον αποτελεί κομμάτι ενός μεγαλύτερου συστήματος, δηλαδή ενός γραμμικού μεταλλικού σωλήνα που κρέμεται από την οροφή ώστε να φτάσει πιο κοντά στο δάπεδο, δημιουργώντας έναν εντυπωσιακό διάχυτο φωτισμό.

Concept by: Ciszak Dalmas

Photo by: Marset

Tags

Προτεινόμενα Άρθρα

Image represents Radar...
18 Jan 2024  |  Radar
Radar
Image represents Radar...
14 Dec 2023  |  Radar
Radar
Image represents Radar...
23 Nov 2023  |  Radar
Radar
Image represents Radar...
16 Oct 2023  |  Radar
Radar