Radar
DS.WRITER:
Βασίλης Ξιφαράς
Κεντρική Εικόνα: Alberto Strada
Console Angeli – Victoria Wilmotte
Οι ακαδημαϊκές σπουδές τής Victoria Wilmotte είχαν ως αντικείμενο την αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων αλλά και τον σχεδιασμό προϊόντων. Από το 2008 εργάζεται στο δικό της δημιουργικό studio στο Παρίσι, ακολουθώντας μια προσέγγιση παρόμοια με αυτή ενός γλύπτη: ζυγίζει υλικά και χώρους, που στη συνέχεια τα σκαλίζει και τα φινίρει έως ότου πετύχει το αποτέλεσμα που επιθυμεί. Η κατάλευκη κονσόλα «Angeli» δομείται από ενιαία κομμάτια μαρμάρου Carrara, το οποίο αναδεικνύεται λόγω της γεωμετρίας της βάσης με τις εναλλαγές από τις αυστηρές γωνίες στις απαλές καμπύλες.
Concept by: Victoria Wilmotte
Photo by: Victoria Wilmotte
The New Normal – Studio Boir
Με στόχο την παροχή μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας δείπνου εν καιρώ πανδημίας, το κροατικό studio Boir σχεδίασε την conceptual συλλογή «The New Normal», που περιλαμβάνει αντικείμενα από πέτρα και μέταλλο. Συγκεκριμένα, μικρά βράχια που λειτουργούν ως γλυπτά, διαχωρίζουν λεπτές μεταλλικές επιφάνειες, σε μια προσπάθεια να αποδοθεί η ζητούμενη λειτουργικότητα για αποστάσεις και προστασία ανάμεσα σε δύο άτομα, αλλά και να μειωθεί η αυστηρή, αποστειρωμένη ατμόσφαιρα του γυαλιστερού μετάλλου. Με αυτό τον τρόπο, παραδοσιακές συνήθειες δύνανται να διατηρηθούν ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες υγειονομικές συνθήκες, μέσα από ευφάνταστα concept. Κάποια από αυτά είναι τα κουτάλια με τις μακριές λαβές (ώστε ένα ζευγάρι να μοιράζεται το επιδόρπιό του) αλλά και το πλατό σερβιρίσματος σούσι που διαιρείται σε δύο μέρη.
Concept by: Studio Boir
Photo by: Nikola Zelmanović
Kapital Collection – Oeuffice
Το Oeuffice ιδρύθηκε το 2011 από τους Nicolas Bellavance-Lecompte και Jakub Zak, ως ένα studio που εστιάζει στη δημιουργία καινοτόμων αντικειμένων με περιορισμένη κυκλοφορία. Η συλλογή επίπλων «Kapital» αντλεί έμπνευση από τα αρχιτεκτονικά μέλη της κλασικής εποχής, που εδώ εμφανίζονται ως τμήματα πετρωμάτων τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με αντισυμβατικό τρόπο, μεταμορφώνοντας την αρχετυπική έκφανση των μαρμάρινων και πέτρινων κομματιών σε κάτι επαναστατικό και σύγχρονο. Στη συλλογή περιλαμβάνονται στιβαρά σκαμπό, κομοδίνα και τραπεζαρίες με αρμονικές αναλογίες και εντυπωσιακά υλικά, που «εκτίθενται» στη φυσική τους όψη.
Concept by: Oeuffice
Photo by: Oeuffice
Supra Flower – Michele Chiossi για το Mmairo
Ο γλύπτης Michele Chiossi εργάζεται στο Μιλάνο και την Τοσκάνη και έχει συμμετάσχει σε πλήθος εκθέσεων εντός και εκτός Ιταλίας. Στις δημιουργίες του συνδυάζει πολύτιμα υλικά, όπως το μάρμαρο, με τεχνολογικά μέσα, όπως το neon και την εποξειδική ρητίνη. Το δοχείο «Supra Flower» αποτελεί έναν ύμνο στο κίνημα και τη σχολή του Bauhaus: θεμελιώδη γεωμετρικά σχήματα και μονόχρωμα κομμάτια από ιταλικό μάρμαρο είναι τα δύο συστατικά της γλυπτικής αυτής σύνθεσης. Οι τρεις λαμπεροί όγκοι μπορούν να συνδεθούν με διαφορετική σειρά, δίνοντας τη δυνατότητα στον γλύπτη να συνθέτει διαφορετικές αναλογίες και αρμονίες μέσω του ίδιου αντικειμένου.
Concept by: Michele Chiossi
Photo: Mmairo
December Side Table – New Tendency
Το δημιουργικό studio New Tendency, με βάση το Βερολίνο, έχει γίνει διεθνώς γνωστό για τα μεταλλικά αντικείμενα που έχει λανσάρει, τα οποία υιοθετούν μοντερνιστικές αξίες που σχετίζονται με την καθαρότητα, την πλήρη λειτουργικότητα, την υψηλή αισθητική αλλά και τα δυναμικά concept. Το βοηθητικό τραπεζάκι - γλυπτό «December» διατηρεί αυτές τις σχεδιαστικές αρχές, αλλά αυτή τη φορά τις «παντρεύει» με το μάρμαρο, που εκτός από αισθητική προσδίδει και λειτουργικότητα: Το κυλινδρικής διατομής μασίφ μαρμάρινο κομμάτι υποστηρίζει τη μεταλλική επιφάνεια και σταθεροποιεί το σύνολο, ενώ η επάνω επιφάνειά του χρησιμεύει και ως αποθηκευτικός χώρος.
Concept by: New Tendency
Photo by: New Tendency
Excelsior Collection – Pierre Gonalons για το Up Group
Οι δημιουργίες του Pierre Gonalons θα μπορούσαν να περιγραφούν ως ένα κράμα μινιμαλισμού και επιρροών από την ποπ κουλτούρα αλλά και την ιστορία του design. Εκτός από τα αντικείμενα που έχει δημιουργήσει, οι γκαλερί του σε Παρίσι και Νέα Υόρκη αναπαριστούν τη ζωντανή συνομιλία ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν. Η συλλογή του «Excelsior» βάζει στο προσκήνιο το μάρμαρο, σε λειτουργικά έπιπλα που περιλαμβάνουν δύο τραπέζια, έναν νεροχύτη και ένα φωτιστικό. Χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ιταλικά μάρμαρα της Up Group, σε σχέδια που παραπέμπουν στο θρυλικό ιταλικό μοντέρνο design αλλά και τη γαλλική φινέτσα και αισθητική.
Concept by: Pierre Gonalons
Photo by: Up Group
Grid – Manolis Babounis για το Marblellous
Ο Μανώλης Μπαμπούνης, με καταγωγή από τη Νάξο, έχει σπουδάσει αρχιτεκτονική αλλά και design στη Σχολή Βακαλό και στο University of Derby, ενώ εργάζεται ως industrial designer και retail manager στην εταιρεία Κορρές αλλά και ως freelance interior designer. Μέσω του Marblellous με το οποίο συνεργάζεται, δημιουργεί σύγχρονα αντικείμενα με minimal αισθητική, όπως το σύστημα «Grid». Πρόκειται για ένα τραπεζάκι και ράφια, που αποτελούνται από μαρμάρινες επιφάνειες που στηρίζονται σε μαύρες λεπτές μεταλλικές δοκούς. Κύριο στοιχείο του design είναι οι ορθοκανονικές γραμμές, που τονίζονται με την εγγραφή ενός κανάβου επάνω στο κατάλευκο μάρμαρο Διονύσου.
Concept by: Marblellous
Antumbra – Magnus Long Design Studio για το Monitillo1980
Με ιστορία άνω των 40 ετών, η εταιρεία Monitillo με έδρα την Πούλια της Ιταλίας έχει αφήσει το στίγμα της στην εξέλιξη του μαρμάρινου design. Αυτή η πορεία συνεχίζεται και σήμερα, με έμφαση στην τεχνολογία και τις συνεργασίες με εκπαιδευτικά ιδρύματα και ανερχόμενους σχεδιαστές. Χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της πρακτικής αποτέλεσε η συλλογή «Pietre di Monitillo» που ανανεώνεται συνεχώς. Ο Magnus Long σχεδίασε το εντυπωσιακό φωτιστικό «Antumbra», που εκμεταλλεύεται την ημιδιαφάνεια του λευκού μαρμάρου Carrara. Η ριζοσπαστική φωτεινή αυτή πηγή υποστηρίζεται από ένα άλλο οβάλ μαρμάρινο κομμάτι, που διαθέτει μηχανισμό ρύθμισης της έντασης του φωτός.
Concept by: Magnus Long Design Studio
Photo by: Monitillo1980
Kleis Collection – Anaktae
Οι Dianna Karvounis και Vivian Philippa, που απαρτίζουν ένα από τα αγαπημένα μας studio που ειδικεύονται στο μαρμάρινο design, ονόματι Anaktae, λάνσαραν πριν λίγο καιρό τη νέα συλλογή επίπλων και φωτιστικών «Kleis». Το γνώριμο λεξιλόγιό τους, που βασίζεται στις κλασικές γεωμετρίες που επαναπροσδιορίζονται στο σήμερα, παραμένει εμφανές, αυτή τη φορά τονισμένο μέσα από τις προσεκτικά μελετημένες συνδέσεις διαφορετικών επίπεδων επιφανειών, δομώντας γλυπτικά αντικείμενα με οπτικό αλλά και απτικό ενδιαφέρον. Μας τράβηξε την προσοχή το τραπεζάκι «Psyche», για την αντίθεση μεταξύ του λαμπερού μαρμάρου και του χρυσού μετάλλου. Άλλες δημιουργίες της συλλογής κατασκευάζονται από ξύλο, καθώς και από οξειδωμένο ορείχαλκο: όλα τα υλικά αφήνονται στη φυσική τους όψη και αναδεικνύονται μέσω της σύνθεσης.
Concept by: Anaktae
Photo by: Yiorgos Kaplanidis
Largo Collection – Edward Barber & Jay Osgergy για το Marsotto Editions
Οι Edward Barber και Jay Osgerby συν-δημιουργούν από το 1996, με πάθος για τον πειραματισμό και την αναζήτηση ανάμεσα σε διαφορετικές υλικότητες και χρώματα. Η συνεχής εξέλιξή τους και οι δεκάδες συνεργασίες στις οποίες έχουν συμμετάσχει, τους έχουν καταστήσει ένα σημαντικό studio όσον αφορά την αρχιτεκτονική, τη γλυπτική, αλλά και τον σχεδιασμό προϊόντων και εκθέσεων. Η συνεργασία τους με το Marsotto Editions παρουσιάστηκε στα πλαίσια του Milan Design Week 2023 και περιλαμβάνει τραπέζια διαφορετικών χρήσεων και μεγεθών, κατασκευασμένα αποκλειστικά από μάρμαρο, με σκοπό τη διαμόρφωση ενός διαχρονικού design. Η αυστηρότητα του υλικού εδώ «λειαίνεται», καθώς αναιρούνται οι σκληρές γωνίες, και η ένωση μεταξύ της βάσης και της επιφάνειας του τραπεζιού μοιάζει τόσο απρόσκοπτη όσο ποτέ.
Concept by: Edward Barber & Jay Osgergy