Radar | Vol. 9
DS.WRITER:
Βασίλης Ξιφαράς
Adam Stool – Hender Scheme x Frama
Στη νέα συλλογή τού Frama παρουσιάζονται αντικείμενα σχεδιασμένα σύμφωνα με την Ιαπωνική κατασκευαστική τεχνοτροπία, που έχει κάνει το Hender Scheme παγκοσμίως γνωστό. Πρόκειται για εύχρηστα έπιπλα από ξύλο, αλουμίνιο και πηλό -υλικά που διατηρούν τη φυσική τους εμφάνιση-, που φέρουν δερμάτινες λεπτομέρειες και έχουν την ικανότητα να μεταμορφώνονται καθώς περνά ο χρόνος. Το κλασικό σκαμπό «Adam» του Frama επαναπροσδιορίζεται με αυτόν τον γκρι χρωματισμό που εντείνει την αντίθεση μεταξύ των διαφορετικών υλικών, ενώ η δερμάτινη θήκη προσδίδει περαιτέρω λειτουργικότητα.
Concept by: Toke Lauridsen (2010), Hender Scheme (2022)
Photo by: Mishael Phillip
Around a Leaf – david/nicolas για το Nilufar Gallery
Το επιτυχημένο δίδυμο των David Raffoul και Nicolas Moussallem από τον Λίβανο, χαρακτηρίζει τα έργα του ως «λειτουργικά γλυπτά» που εξερευνούν τα όρια των υλικών και διατηρούν μια σύνδεση με την ιστορία. Το κυκλικό χαμηλό τραπέζι «Around a Leaf» προέκυψε ως ένας διάλογος ανάμεσα στη βιομηχανία και τη φύση. Κυριαρχεί η αίσθηση της αρμονίας, με την περιμετρική ταινία ξύλινων φύλλων να ενώνει όλα τα διαφορετικά κομμάτια που συνθέτουν το τραπέζι: τον μαύρο μεταλλικό σκελετό, τις απολήξεις από χυτό μπρούντζο και την επικάλυψη με πράσινο χρώμα.
Concept by: david/nicolas
Photo by: Emanuele Tortora
Celine Dining Chair – CLO Studios
Η ομάδα σχεδιασμού κοσμημάτων, επίπλων και εσωτερικών χώρων CLO ιδρύθηκε από τις Trudy και Chloe Tozer, μητέρα και κόρη, στην Αυστραλία. Στην πρόσφατη συλλογή «Marrakesh», είναι εμφανής η επιρροή από την αισθητική του Μαρόκο: οι καρέκλες, τα καθιστικά, τα τραπέζια, τα υφάσματα, οι καθρέφτες και τα εντυπωσιακά δοχεία και κηροπήγια, έχουν ακανόνιστες αναλογίες που παραπέμπουν στην αίσθηση του χειροποίητου. Η καρέκλα «Celine» είναι κατασκευασμένη ώστε να αντέχει σε εξωτερικό χώρο, και οι ρυθμικές μεταλλικές της καμπύλες ταιριάζουν αναμφίβολα με φυτικά στοιχεία.
Concept by: CLO Studios
Photo by: Taylah Golden
Brut Bar Cart – Studio Anansi για το Sight Unseen
Η πρώτη συλλογή του design magazine Sight Unseen αποτελείται από μεταλλικά έπιπλα με αυστηρή γεωμετρία, κατασκευασμένα από το Bestcase. Σε ένα από τα αντικείμενα της συλλογής, το «Brut Bar Cart», κυριαρχεί η αντίθεση ανάμεσα στα λεπτά, σκληρά προφίλ από ανοξείδωτο χάλυβα και την καμπύλη λαβή από ημιδιαφανή ρητίνη. Η αρχετυπική μορφή του επίπλου, που εμπνέεται από την μπρουταλιστική αρχιτεκτονική, σπάει αφού απουσιάζουν οι ρόδες, προσδίδοντας με αυτόν τον τρόπο στο έπιπλο μονιμότητα αλλά και μια ξεχωριστή εμφάνιση.
Concept by: Studio Anansi
Photo by: Sean Davidson
Column Table Lamp – Norm Architects για το Menu
Το μικρό αυτό φορητό φωτιστικό εμπνέεται τη μορφή του από τις δέστρες που βρίσκονται στο κατάστρωμα του πλοίου. Πρόκειται για μια απλή αλλά εντυπωσιακή και αυστηρή σιλουέτα, πιστή στο Σκανδιναβικό design των Norm Architects, που συνδυάζουν την τεχνολογία με τη φυσικότητα και το μοντέρνο στυλ. Είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και κυκλοφορεί στη φυσική του απόχρωση καθώς και στην απόχρωση του μπρούτζου, ενώ είναι λειτουργικό τόσο σε εσωτερικό όσο και σε εξωτερικό περιβάλλον.
Concept by: Norm Architects
Photo by: Menu
A-Part – Νίκος Καστανάκης και Λουκάς Χονδρός
Στην πρώτη τους προσπάθεια να σχεδιάσουν ένα λειτουργικό έπιπλο, και μάλιστα κατά τη διάρκεια της καραντίνας, οι Νίκος Καστανάκης (industrial designer και ιδρυτής του Oxymoro Design) και Λουκάς Χονδρός (product & industrial designer) δημιούργησαν αυτό το πολυμορφικό κάθισμα. Το έξυπνο design του επιτρέπει σε δύο άτομα να διατηρούν απόσταση μεταξύ τους, ενώ σταδιακά μπορούν να γεφυρώνουν το χάσμα μετακινώντας τα ξύλινα κομμάτια, παίζοντας με την αίσθηση του κενού και του πλήρους. Η σχέση αυτή φανερώνεται και στον τίτλο, που ακροβατεί μεταξύ του «apart» (χώρια) και του «a part» (ένα κομμάτι).
Concept by: Oxymoro Design, Λουκάς Χονδρός
Photo by: Oxymoro Design
Piton Portable Lamp – Tom Chung για το Muuto
Η ονομασία του μικρού φορητού φωτιστικού αναφέρεται στην αναρριχητική του φύση, καθώς, εάν συνδυαστεί με σχοινιά ή άλλα εργαλεία, μπορεί να κρεμαστεί από οπουδήποτε. Επίσης, φανερώνει την πηγή έμπνευσης του σχεδιαστή Tom Chung, ο οποίος επηρεάστηκε από τα ορειβατικά εργαλεία για τη λαβή του φωτιστικού, και συνολικά από την αρχετυπική μορφή του φακού. Έτσι προέκυψε αυτό το σύγχρονο, ελαφρύ φωτιστικό από ανοδιωμένο αλουμίνιο, που αντέχει σε αντίξοες συνθήκες στο εξωτερικό περιβάλλον.
Concept by: Tom Chung
Photo by: Tom Chung, Muuto
Gamar Wardrobe Stand – Spacon & X για το e15
Το studio Spacon & X (Spatial Conversion & Cross-functionalism), με έδρα την Κοπεγχάγη, ασχολείται με πολλούς τομείς του design, σε μεγάλη και μικρή κλίμακα, από το 2014. Για τη συλλογή «Gamar» επιλέχθηκε ο δρυς ως βασικό υλικό μιας καρέκλας, ενός σκαμπό, μιας κρεμάστρας και διαφόρων τραπεζιών. Οι κομψές ενώσεις μεταξύ των διαφορετικών ξύλινων επιφανειών, καθώς και η ίδια η μασίφ κατασκευή, δικαιώνουν την επιλογή της απλής γεωμετρίας των επίπλων της σειράς.
Concept by: Spacon & X
Photo by: Ingmar Kurth, e15
Arcs Candleholder – Muller Van Severen για το HAY
Μια συνεχής σειρά από αψίδες διπλώνεται ώστε να περικυκλώσει το κερί που τοποθετείται στο «Arcs». Η βάση του αντικειμένου προκύπτει από το ίδιο μεταλλικό προφίλ, προσδίδοντας ροϊκότητα στο κηροπήγιο. Το αποτέλεσμα είναι ένα κομψό, απλό και φρέσκο μικρό αντικείμενο, που, με το έντονο χρώμα του, ξεχωρίζει στον χώρο.
Concept by: Fien Muller & Hannes Van Severen
Photo by: Muller Van Severen
Luxury Handles – marios.design & Michael Dimou Design Studio
Ο Μάριος Κρόκος, industrial designer και παραγωγός αντικειμένων, με πείρα στη δημιουργία πολυτελών μικρών αντικειμένων (όπως τασάκια και χερούλια), συνεργάστηκε με τον Μιχαήλ Δήμου, industrial designer και μηχανολόγο μηχανικό, για τη συλλογή «Luxury Handles», που συνδυάζει τη γλυπτικότητα και την εργονομία. Τα χερούλια που σχεδίασαν είναι μονοκόμματα, με καμπύλη μορφή, και είναι πλήρως λειτουργικά, όπως και να τοποθετηθούν επάνω στην πόρτα.
Concept by: marios.design, Michael Dimou Design Studio